Slakken en schildpadden - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Slakken en schildpadden - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Slakken en schildpadden

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kriel

Nadat ik in de ochtend bij de kleuterschool heb geholpen werk ik 's middags in het jeugdcentrum. De kinderen komen om hun huiswerk te maken en om te spelen, binnen of op het plein. Er zijn geen speeltuintjes in het dorp en de straat is ook geen goede plek voor de kinderen. Sommige kinderen komen dan ook elke middag! We hebben een keer per week een knutselmiddag, we maken slakken, schildpadden, boekenleggers, bloemen, horloges, schilderijtjes.... enz... Een middag in de week ben ik niet bij het jeugdcentrum in Kriel maar in het jeugdcentrum in Tubilitle.

In Tubelitle is het altijd feest als we voor de knutselmiddag komen, de kinderen vinden het zo fijn als je ze even aandacht geeft en ze stralen echt als ze komen laten zien hoe mooi hun knutselwerkje geworden is. In Tubelitle zijn 3 Afrikaanse mensen die voor Shelter werken, gelukkig maar want er komen op zo'n middag meer dan 70 kinderen!

Ook in Kriel is het heerlijk om te werken. Daar ben ik 4 middagen in de week dus ik ken de kinderen al aardig goed. En als ik eind van de middag weer terug rij in m'n autootje kom ik altijd wel weer zwaaiende kinderen tegen.

• 05 November 2016 - 12:10

Oma:

Lieve Esther, we waren heel erg blij met je kaartje. We hebben hem al in het familiealbum geplakt. We hopen dat het goed met je gaat. We denken aan je en hopen dat je weer heelhuids thuis mag komen. Lieve groet opa en oma.

• 05 November 2016 - 12:16

Pieternel:

Ha lieve Esther. Wat leuk om over je belevenissen te lezen.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Echt fijn!
    Die foto bij de cheeta is wel spectaculair.
    Wat zullen de kinderen genieten van je aandacht.
    Wij wachten weer op je volgende verslagje, en foto's natuurlijk.
    Dikke knuffel Cecile en Pieternel