Cheeta geaaid! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Cheeta geaaid! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Cheeta geaaid!

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kriel

Zaterdag zijn we om 5 uur 's morgens vertrokken richting Pretoria, op weg naar het Ann van Dyk Cheetapark. Jelvin, de zoon van Anne Marie, zou ons wat meer van Afrika laten zien. We begonnen met een tour door het Cheetapark.

Als eerste werden de spelregels voor de 'Cheeta-run' uitgelegd: niet gillen en vooral niet rennen, anders zien de cheeta's je als prooi. Daarna moesten we achter een bamboehekje gaan staan van ongeveer een metertje hoog, niet echt de perfect bescherming voor een cheeta in actie... De cheeta's kwamen om de beurt en rende een rondje achter een nepprooi aan, wat aan bewegende kabel op de grond vast zat. Echt een super mooi gezicht!

Toen was het tijd voor een safaritocht. Na wat strikte instructies reden we het hek door waar de cheeta's gewoon los liepen naast de wagen! Ze waren erg hongerig en lieten met een hoop gegrom hun tanden zien. Behalve de Cheeta's waren er ook wilde honden, gieren, lynksen en andere gevaarlijk uitziende beesten. Ten slotte konden we ook nog op de foto met een Cheeta en jawel, deze mochten we aaien!

Daarna zijn we nog naar wat winkeltjes geweest en hebben de prachtige paarse bomen gefotografeerd waarvan ik de naam niet meer weet maar waar elke straat in Pretoria vol mee staat. Ten slotte hebben we het voortrekkermonument bekeken en heeft Jelvin ons alles over de geschiedenis ervan verteld, heel indrukwekkend.

Kortom: een avontuurlijk dagje weg waarin we veel hebben gezien.