Leeskamp! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu Leeskamp! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Esther - WaarBenJij.nu

Leeskamp!

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kriel

Afgelopen week was het leeskamp, een groot feest waarbij de kinderen uit grade 2 en 3 (groep 4 en 5) in hun vakantie beter Engels hebben geleerd. Goede rede om nu toch maar wat te gaan delen van alles wat ik hier meemaak...

Nadat we een middag training hadden gehad van Marleen, die het leeskamp heeft bedacht, zijn we maandag van start gegaan. Zo'n dertig kinderen en de ' teachers' (de oudere meiden uit het kindertehuis) zijn aanwezig. Er wordt gezongen in het Engels en Zulu, een Bijbelverhaal over Jezus verteld, het alfabeth wordt aangeleerd en er worden veel spelletjes gespeeld. Ik begeleid samen met Keitho een groepje van 4 kinderen, waarbij we elke dag de letters oefenen, woorden maken en een verhaal lezen. Alles wordt naar het Zulu vertaald, want hoewel de kinderen op school Engels krijgen begripen ze het niet. Er wordt letterbingo gespeeld, een beachballgame met woorden, een schatjacht, een woordrace enz. De meeste kinderen zijn op maandag nog een beetje verlegen en bang om fouten te maken, maar gaan helemaal stralen bij alle aandacht die ze krijgen en leuke spellen die worden gespeeld. En op vrijdag vindt iedereen het erg jammer dat deze week alweer voorbij is.

Het leukste deze week vond ik om te zien hoe de oudere meiden uit het kindertehuis deze week meer zelfvertrouwen hebben gekregen, ze vonden het spannend om een groep te begeleiden maar hebben dit ontzettend goed gedaan! Naast een groepje begeleiden mocht ik vrijdag ook nog het Bijbelverhaal vertellen. kortom: een geslaagde week!

• 07 Oktober 2016 - 21:53

Ninka:

Super leuk Ess, fijn dat je het zo naar je zin hebt daar :)

• 07 Oktober 2016 - 22:12

Sharon:

Wat leuk dat we eindelijk een beetje wat kunnen meekrijgen van wat je daar doet/meemaakt

• 12 Oktober 2016 - 19:20

Maurice:

Klinkt goed Esther. Je bent goed bezig daar.
    Mooi dat je je voor andere inzet en mooi dat je het naar je zin hebt
    Ben benieuwd naar alle verhalen en foto's.

Groetjes

• 20 Oktober 2016 - 20:43

Marja:

Wat leuk om zo jouw reisverslagen te lezen. Ook geweldig om te zien dat jij het naar je zin hebt. De kinderen stralen het ook uit. Wij blijven graag op de hoogte! groetjes Marja & Gert Jan

• 06 November 2016 - 12:37

Anneke:

Hé Es!

Wat ontzettend leuk dat je zulke dingen met de kinderen mag doen :D Aan de foto's te zien hebben ze het naar hun zin. Je schrijft er ook mooi over, zo krijgen wij ook wat mee van het werk dat je daar doet.

Groetjes, Anneke